
Villkor
Jag rekommenderar dig att noggrant läsa igenom villkoren nedan innan du bokar en tjänst.
BETALNINGSVILLKOR
Jag är egenanställd via Gigger. Det innebär att du faktureras via Gigger AB för mina tjänster.
Du betalar mot faktura med 10 dagars förfallotid. Faktura mejlas ut i samband med överenskommen start av uppdraget. Privatperson kan även välja att betala med Swish genom att följa instruktion på fakturan. Är betalning inte tillhanda inom angiven tid kommer påminnelse skickas ut. Om betalning fortfarande inte är tillhanda efter 35 dagar skickas fakturan till Kronofogden för inkasso.
För att Gigger ska kunna hantera din betalning behövs dina personuppgifter (namn, fakturaadress, organisationsnummer/personnummer samt mejl-adress). Vid bokning av tjänst får du mer information om detta.
För tekniska frågor om din faktura kan du kontakta Gigger direkt på support@gigger.se.

1. AVTAL OM TJÄNST
Ett avtal mellan dig som konsument och mig som leverantör av tjänst, är bindande när du har fått en bekräftelse på din förfrågan om tjänst samt har accepterat priset. För att bokningen ska kunna bekräftas måste du (konsumenten) uppge efterfrågade personuppgifter (se punkt 5 om personuppgifter). Vid ingående av avtal accepteras också villkoren beskrivna i denna text.
2. ÅNGERRÄTT
Enligt 2 kap 11 § i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) gäller inte ångerrätt för ingånget avtal då tjänsterna är av sådan art att de undantas från lagens tillämpningsområde. I och med avtalets ingående samtycker kunden till att ångerrätten inte skall gälla.
3. REKLAMATION
Är du missnöjd med någonting är det viktigt att du hör av dig direkt så att jag kan avhjälpa felet. Du har rätt att reklamera en felaktigt utförd tjänst i upp till 3 år efter att uppdraget är slutfört men du måste reklamera felet inom rimlig tid efter att du upptäckte det. Följande är godkända grunder för reklamation: 1) Tjänsten är inte fackmannamässigt utförd, 2) Tjänsten överensstämmer inte med vad som har avtalats.
Vid korrekturläsning och språkgranskning genomför konsumenten själv ändringar i sin text utifrån kommentarer som leverantören tillhandahållit i den omfattning som har avtalats om. Konsumenten kan därmed inte hävda att tjänsten ej är fackmannamässigt utförd av leverantören och således gäller inte grund 1 som reklamationsgrund för dessa tjänster. Se även punkt 4 om ansvarsbefrielse nedan.
4. ANSVARSBEFRIELSE
Jag som leverantör av tjänsten bär aldrig ansvar för konsekvenser av nyttjandet av mina tjänster. Du som ägare av materialet ansvarar för eventuella konsekvenser. Detta gäller särskilt om du är student och avser använda mina tjänster till examinerande uppgifter. Du är själv ansvarig för att kontrollera om det är tillåtet att använda mina tjänster gällande den aktuella uppgiften. Eftersom jag endast ger förslag på förbättring i texterna (korrekturläsning och språkgranskning) ansvarar konsumenten/ägaren av materialet för att ändra i texten. Jag kan aldrig hållas ansvarig för konsekvenser av textgranskning där kunden själv har gjort ändringarna. Jag bär inte heller ansvar för konsekvenser som uppstår på grund av fel i tjänsten som påverkar slutprodukten. Du har dock rätt att reklamera dessa fel och få dem åtgärdade.
5. PERSONUPPGIFTER
Person- och företagsuppgifter lagras och behandlas konfidentiellt i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Jag, Stella Liljeberg, är personuppgiftsansvarig för hanterandet och har rätt att använda dessa personuppgifter för att lagra kundinformation som är nödvändig för att kunna fullfölja vårt avtal. Personuppgifter som lagras är förnamn, efternamn, fakturaadress, e-postadress, personnummer och/eller organisationsnummer.
Personuppgifter kommer att lämnas ut till egenanställningsföretaget Gigger AB. Den registrerade (konsumenten) har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad. Personuppgiftsansvarig är skyldig att på begäran av den registrerade rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande. Den registrerade har också rätt att på begäran få sina uppgifter raderade. Uppgifterna kan dock inte raderas under pågående uppdrag utan kommer på begäran att raderas när avtalet är uppfyllt av båda parter, det vill säga när leverantören har levererat tjänsten i sin helhet och konsumenten har betalat för tjänsten i sin helhet. Konsumenten ger vid beställning av tjänsterna sitt samtycke till behandling av personuppgifter i enlighet med ovanstående.
6. FORCE MAJEURE
Parterna är befriade från ansvar gällande brott mot avtalet orsakat av omständigheter utanför parts kontroll, såsom störningar eller avbrott i publika data- eller telenät, olyckshändelse, brand, åsknedslag, explosion, krig, upplopp, översvämning, naturkatastrof, arbetskonflikt (oavsett om den omfattar parts personal eller ej), ändrad myndighetsbestämmelse eller myndighets ingripande. För att sådan omständighet skall få åberopas som befrielsegrund skall part underrätta den andre parten utan dröjsmål. Parts åliggande enligt avtal återinträder så fort sådan omständighet som nämnts ej längre föreligger.